de reisdag

20 december 2018 - Khimki, Rusland

Beste mensen,

Mocht je gedacht hebben dat reizen naar Thailand keurig volgens schema's en planningen loopt dan kom je zwaar bedrogen uit. De reis vanuit Amsterdam naar Moskou ging nog wel aardig maar dan vervolgens de aansluiting naar Bangkok was er een om niet snel te vergeten. Na het uitchecken moesten we weer door een douane waar 1 mevrouw doodgemoedereerd alle passagiers moest verwerken. Totdat een ander douanepersoon riep: "passengers Bankok"  waardoor er een tweedeling in de meute ontstond. Zeker deze Bankokpassagiers hadden erg veel haast om door de douane te komen, zij hadden minder dan een kwartier om van het ene eind van het vliegveld naar het andere te komen. " Met stevige pas een kleine 25 minuten lopen vertelde de douane mevrouw. Na de 1e douane kwam er ook nog eens een 2e die ook op zijn janboerefluitjes haar werk deed. Maar toen we daar voorbij geschoven waren werd er een sprint in gezet waar Justain Bolt bij zou verbleeken (ietsjes aangedikt)

Joey arriveerde als 1e bij de juiste gate ( logisch qua leeftijd en conditie). Hij was zo aardig om te vertellen dat zijn vrouw en vader en moeder okselklotsend onderweg waren en ook graag meewilden. "Nog 2 minuten dan" vertelde de gatemevrouw, ' dan gaan we echt sluiten".  Het lukte ons om binnen die tijd te arriveren en dus sloten we als allerlaatste aan. Binnenin het vliegtuig leek het wel een sauna en dan nog 4 zwetende sprinters erbij...Uiteindelijk bleek de haast toch niet zo nodig omdat het vliegtuig eerst " ge- de- iced moest worden wat uiteindelijk een uur duurde. Veel te laat vertrokken we dus ook weer uit Moskou. Omdat het in Moskou 2 uren later is    vertrokken we rond half 9 plaatselijke tijd. Je zit dan al snel in de nachturen en dus komt er diner voorbij. Pasta met een 'soort' van Bolognese. Van slapen kwam niet veel en dus zagen we de zon  opkomen rond half 3 ' s Nachts Nederlandse tijd ( ergens rond 7 uur plaatselijke tijd. Toen we over de Bengaalse zee vlogen kregen we ontbijt, een kitachtige substantie met appel en banaan.. Daar wordt je pas wakker van! Aardig op de aangekondigde tijd kwamen we aan in Bankok. Daar hadden we alle tijd omdat de volgende vlucht pas 5 uur later was. Maar toch ging dat ook weer anders dan gepland. Na grote moeite om door de douane te komen - we moesten het  complete adres van rehmy doorgeven - op een 'Migrationcard' - bleken er twee koffers van ons niet meekomen te zijn vanwege de 'rush' in Moskou. Die komen nu dus pas een dag later aan. Uiteraard moesten we het gehele vliegveld weer over om deze dingen geregeld te krijgen

Hiermee waren we er nog niet maar daarover later.

1. Ciska De Swart:
    20 december 2018
    Sjonge jonge..... Wat een drama, gelukkig zijn je niet gauw stuk te krijgen.
    Dit wordt een reis die je nooiiit meer vergeet.
    Wel heel leuk om dit mee te krijgen. We leven met jullie mee😂😂😂.
    Nog even volhouden en dan echt genieten.
    Veel liefs van hier👊😘🙌
  2. Ingrid Schipper-Schut:
    20 december 2018
    Nou zeg jullie conditie is aardig getest, wordt nu dus gezamenlijk gebruik van de onderbroeken uit die ene koffer dier er wel is, help😜... Voor de goeie orde daar verwachten we gëen foto's van😂
  3. Max:
    20 december 2018
    Jonge, jonge, wat een feest! 🥴 Dit is heel iets anders dan inchecken op Schiphol of vergelijkbare vliegvelden. Maar goed, dan hebben jullie ook wat te vertellen als anderen denken dat ze een half uur vertraging hadden maar toch redelijk geconditioneerd konden reizen 😜

Veel plezier! 🍷
  4. Tetsje:
    20 december 2018
    Je maakt wat mee.....hoop dat het lukt verder ik ben benieuwd naar het vervolg